יישור שיניים פנימי - גשר לינגואלי, אינקוגניטו ו- MTM

כולנו חולמים על חיוך יפה עם שיניים ישרות, אלא שרבים מאיתנו סובלים מליקויים שונים בפה כמו שיניים צפופות, רווח בשיניים, סגר מוצלב, שיניים כלואות, סטיה לא תקינה, סטיה תפקודית של הלסת ועוד. בעיות אלו אינן מהוות רק מטרד אסתטי, אלא עלולות לגרום לבעיות רפואיות רבות כמו רגישות בשרירי הלעיסה, שחיקה מוגברת של השיניים, עששת ובעיות חניכיים שונות.

הפתרון הוא לעבור טיפול יישור שיניים. בעבר יישור שיניים התבצע בעיקר באמצעות גשר עם סמכים ממתכת. גשר רגיל לשיניים הוא אמנם יעיל, אך מגושם מאוד ועלול לגרום מבוכה וחוסר ביטחון עצמי, במיוחד בקרב מטופלים הנמצאים בגיל ההתבגרות או מטופלים מבוגרים שעובדים מול קהל. הפתרון הוא יישור שיניים באמצעות גשר פנימי בלתי נראה, שלא ניתן להבחין בו. כך תוכלו להימנע ממבוכה, וליהנות מחיוך בריא, יפה ואסתטי. במאמר זה נדבר על שיטות שונות של יישור שיניים פנימי.

אודות גשר לינגואלי

גשר לינגואלי פועל ממש כמו הגשר המסורתי – הוא מפעיל לחץ על השיניים ומזיז אותן בהדרגה עד ליישור מלא של השיניים. אלא שבניגוד לגשר המתכתי, גשר לינגואלי הוא בלתי נראה ומורכב בחלק הפנימי של הלסת. במסגרת תהליך הרכבת הגשר, רופא השיניים ימדוד את השיניים שלכם באמצעות תבנית יציקה. לאחר מכן, הגשר יעוצב במעבדה על ידי תוכנת מחשב תוך התאמה מושלמת לצד האחורי של השיניים. לבסוף הגשר יודבק לחלק הפנימי של השיניים, ואתם תידרשו להגיע לרופא שלכם למעקב אחר התקדמות התהליך.

יישור שיניים לינגואלי - מחיר

טווח המחירים של יישור שיניים באמצעות גשר לינגואלי נע בין 15 אלף שקלים ל- 35 אלף שקלים. המחיר תלוי במורכבות מצב השיניים והפה של המטופל, וכן משתנה בין קופות החולים לרפואה הפרטית.

יתרונות

גשר לינגואלי אינו נראה לעין ובניגוד לגשר רגיל אינו מהווה מטרד אסתטי.

הגשר מותאם באופן אישי לשיניים של המטופלים.

הגשר מספק נוחות מירבית עבור המטופל.

הגשר מתאים במיוחד למטופלים הרגישים לפלסטיק שאינם יכולים להרכיב גשר אינויזליין (גשר שקוף) העשוי מפלסטיק.

חסרונות

העלות של גשר לינגואלי היא גבוהה יותר לעומת גשר רגיל.

הגשר אינו מתאים לאנשים הסובלים מבעיות לסת מסוימות או משיניים עקומות מדי ויש לבדוק עם רופא השיניים שלכם האם זהו הפתרון המתאים למצבכם.

מכיוון שמדובר בפתרון חדשני הגשר נחשב ליקר לעומת גשר סמכים רגיל.

ללכת עם ולהרגיש בלי

יישור שיניים פנימי נותן מענה למטופלים רבים בזכות שיטות טיפול רבות ונסתרות מהעין, צרו קשר לייעוץ והתאמת טיפול ללא עלות.

אודות יישור שיניים MTM

MTM היא שיטה נוספת ליישור שיניים פנימי. במסגרת הטיפול, מורכבים סמכים קטנים על החלק האחורי של השיניים שאינם נראים לעין. MTM מפעיל תזוזה קלה על השיניים במטרה ליישר אותם ומכאן גם מגיע שמו – Minor tooth movement (תזוזה קלה של השן). שיטה זו מתאימה למטופלים הסובלים מעקמומיות קלה של השיניים הדורשות הזזה של 6 מ״מ בלבד או פחות מכך, למטופלים שעברו יישור שיניים בעבר, ולכאלה שסובלים משקע קל או בליטה בשיניים התחתונות, הקדמיות והעליונות.

יתרונות

השיטה מהווה פתרון אסתטי עבור אנשים הזקוקים ליישור שיניים ונרתעים מהמראה המגושם של הגשר הרגיל.

MTM היא שיטה המובילה לתוצאות מהירות - משך הטיפול הוא בין 12 ל- 24 שבועות בלבד.

השיטה זולה יותר לעומת שיטות יישור שיניים אחרות.

חסרונות

MTM מתאימה רק לבני 16 ומעלה ואינה מיועדת לילדים.

השיטה מתאימה למטופלים עם בעיית סטיית שיניים קלה ואינה מיועדת למטופלים שיש להם הזדקרות או מנשך לקוי.

ישנה תקופת הסתגלות לסמכים, במהלכה עלולה להיות תחושת אי נוחות קלה.

יישור שיניים אינקוגניטו

יישור שיניים בשיטת אינקוגניטו פועל גם הוא בדומה לגשר המסורתי – הוא מיישר את השיניים באמצעות הפעלת לחץ מתמשך והדרגתי על השיניים. אלא שמדובר ביישור שיניים פנימי שאינו נראה לעין ולכן מהווה פריצת דרך. במסגרת תהליך יישור השיניים באמצעות אינקוגניטו, רופא השיניים לוקח מהמטופל את המידה של השיניים באמצעות תבנית סיליקון מיוחדת, ושולח אותה למעבדה בחו״ל של חברת INCOGNITO. טכנאי במעבדה סורק את התבנית באמצעות תכנת מחשב בתלת ממד. לאחר מכן החברה מייצרת סמכים העשויים מזהב, עדינים וקטנים מאוד, המותאמים באופן אישי למטופל ולבעיה האורתודנטית ממנה הוא סובל. רופא השיניים מדביק את מערכת הסמכים על חלקן הפנימי של השיניים.

יתרונות

השיטה אסתטית מאוד ומאפשרת למטופלים ליישר את השיניים מבלי להרכיב גשר מגושם.

הסמכים עשויים מזהב ולכן הם אינם גורמים לגירויים בחניכיים או לדלקת בחניכיים.

השיטה נחשבת למדויקת יותר משיטות יישור שיניים אחרות.

אינקוגניטו מתאימה לכל מטופל ובכל גיל.

חסרונות

מדובר בשיטה יקרה יחסית לעומת הגשר הרגיל.

בימים הראשונים להרכבת הגשר, יתכן כי תחוו קושי בדיבור ותחושת חוסר נוחות.

יש להימנע מאכילה של מזון קשה שעלול להזיק לתילים העדינים של גשר האינקוגניטו ואף לא לאכול מאכלים דביקים שעלולים להישאר על הסמכים ולהוביל למחלות חניכיים וריקבון. כמו בכל הרכבת גשר, חשוב מאוד להקפיד על צחצוח שיניים וניקוי הגשר.

שאלות נפוצות

ככלל, יישור שיניים פנימי מתאים כמעט לכל גיל ולכל מצב של שיניים עקומות, אך יישור שיניים בשיטת MTM מתאים לבני 16 ומעלה עם עקמומיות קלה בלבד של השיניים. בנוסף, ישנן בעיות לסת מסוימות שלא מאפשרות לעבור טיפול בשיטת יישור שיניים פנימי.
טווח המחירים של יישור שיניים פנימי נע בין 15 אלף שקלים ל- 35 אלף שקלים.

ניתן לאכול כל דבר מלבד מזון קשה במיוחד שעלול להזיק לתילים העדינים של הגשר, וכן מומלץ להימנע מאכילת מאכלים דביקים כמו מסטיק וסוכריות שעלולים להידבק לסמכים, להישאר עליהם ולגרום למחלות חניכיים וריקבון. חשוב מאוד להקפיד על צחצוח השיניים וניקוי הגשר כמה פעמים ביום.

יישור שיניים פנימי ברפואה הפרטית הוא יקר יותר לעומת יישור שיניים בקופות החולים מכבי או כללית. יחד עם זאת, ברפואה הפרטית ישנם מומחים מנוסים ובעלי שם ומוניטין רב יותר לעומת הרופאים בקופת חולים מכבי או כללית.

נגישות