גשר שקוף בשיניים - הכל על שיטת אינויזליין

שיטת אינויזליין ליישור שיניים שקוף

שיטת אינויזליין הינה שיטה אמריקאית מהפכנית ליישור שיניים שהומצאה בשנת 1997 והפכה להיות להיט בתחום האורתודנטיה. השיטה זכתה לכינוי ״גשר שקוף״ מאחר ויישור השיניים מתבצע באמצעות קשתיות (פלטות) שקופות וכמעט בלתי נראות לעין. ישנם ילדים ומבוגרים רבים הזקוקים ליישור שיניים, אך נרתעים מהמראה המגושם של גשר בשיניים שכולל סמכים ממתכת. הפתרון לכך הוא לגשת לטיפול התקנת גשר שקוף אסתטי בשיטת אינויזליין.

אודות שיטת הגשר השקוף

הקשתיות השקופות עשויות מחומר קל במיוחד הנקרא פולימר רפואי. תפקידן להזיז את השיניים עד ליישור שלהן. הקשתיות מזיזות את השיניים באמצעות טכנולוגיה ממוחשבת והתזוזה נעה בין 0.25 ל- 0.33 מילימטרים. שיטת אינויזליין מאפשרת ליישר כל שן בנפרד או כל קבוצת שיניים.

השלב הראשון בתהליך יישור השיניים באמצעות שיטת אינויזליין הוא בדיקת השיניים ואבחון אצל רופא השיניים. לאחר ההתייעצות עם הרופא, הוא יפנה אתכם לבצע צילום של הפה והשיניים. לאחר שתעברו את הצילומים, הרופא יבצע סריקה של השיניים. הוא יציע לכם את תכנית הטיפול המתאימה לכם ויעריך את משך זמן הטיפול הרצוי. רופא השיניים יבצע התאמה אישית של הקשתיות לשיניים שלכם, זאת באמצעות הדמיה תלת מימדית. השלב הבא הוא ייצור הקשתיות במידות המדויקות לשיניים שלכם. הרופא ינחה אתכם לגבי אופן הרכבת הקשתיות בפה. יש להקפיד על הרכבת כל קשתית במשך 22 שעות ביממה לתקופה של 7-10 ימים. כל קשתית מזיזה את השיניים בהדרגתיות. לאחר כעשרה ימים, עליכם להסיר את הקשתית שכבר הרכבתם, ולהרכיב את הקשתית של השן הבאה שממשיכה את פעולת יישור השיניים. במהלך כל הטיפול יש לגשת לביקורת אצל רופא השיניים אחת לחודש, שיבחן את התקדמות הטיפול. בנוסף, יש לגשת לניקוי השיניים אצל השיננית. כמובן שחשוב להקפיד מאוד על צחצוח השיניים (ניתן להסיר את הקשתית לפני הצחצוח).
תכנית הטיפול נמשכת בסך הכל בין כמה חודשים לשנה וחצי-שנתיים, זאת בהתאם למצב הפה שלכם.

מחיר גשר שקוף - כמה זה יעלה לי?

מחיר גשר שקוף בשיטת אינויזליין משתנה ותלוי בכמות הטיפולים הנדרשת. לרוב יש צורך ב-7 עד 30 קשתיות שקופות כדי לקבל שיניים ישרות. המחיר ברפואה הפרטית נעים בין 14 אלף שקלים ומגיע ל-30 אלף שקלים. קופות החולים מציעות הנחות על טיפולי יישור שיניים בשיטת אינויזליין. גובה ההנחה משתנה בין כל קופות החולים לפי סוג הביטוח שיש לכם, כמו זהב, פלטינום וכו׳. מומלץ לבדוק עם קופת החולים בה אתם חברים מהו גובה ההנחה שאתם זכאים לו.

מגיע לך חיוך מושלם

טיפולי שיניים בשיטות המתקדמות ביותר בשוק עם הרופאים הטובים 

יתרונות השיטה

לטיפול יישור שיניים בשיטת אינויזליין יש יתרונות רבים: ראשית, הקשתיות השקופות מעניקות מראה אסתטי וכמעט שלא ניתן להבחין בהן (רק ממרחק של פחות מ-25 סנטימטר ניתן לראות את שולי הקשתית). בהשוואה לגשר רגיל שמפעיל כוח רב על השיניים, הגשר השקוף אינו גורם לכאבים. הסיבה לכך היא שבשיטת אינויזליין תזוזת השיניים היא מבוקרת והכוח המופעל על השיניים מדויק ומותאם לכל שן ושן. הקשתיות נוחות להרכבה וניתנות להסרה, כך שאפשר לצחצח שיניים בקלות ולשמור על היגיינת הפה. אין חשש מכך שהקשתיות יפלו ואין חוט מתכת שעלול לדקור את חלל הפה כמו בגשר הרגיל. מעבר לכך, מדובר בטיפול יישור השיניים הקצר ביותר לעומת שיטות אחרות.

חסרונות השיטה

בימים הראשונים לטיפול הקשתית עלולה לגרום לחוסר נוחות, לחץ, הצטברות של רוק וקשיים בדיבור, אך תופעות אלו נעלמות עם ההסתגלות לקשתיות. חשוב לדעת שבמסגרת הטיפול יש להימנע מלעיסת מסטיק שעלול להיצמד לקשתיות, משתיית משקאות חמים מחשש לעיוות הקשתית וממאכלים שעלולים להכתים את הקשתית. ניתן להסיר את הקשתית לפני כל ארוחה וכך להימנע מגרימת נזק לקשתיות.

סיכום שיטת אינויזליין

אם החלטתם לעבור טיפול יישור שיניים באמצעות שיטת אינויזליין, חשוב לבחור ברופא שיניים המומחה בשיטה זו ומנוסה בה. הטיפול בשיטה זו אינו מתאים לכל אחד. מדובר בטיפול ממושך שמצריך משמעת הכוללת הרכבת הקשתיות לאורך רוב שעות היום, הקפדה על צחצוח שיניים, ניקוי אצל שיננית והגעה לביקורת אצל הרופא, כך שעבור מטופלים שלא מסוגלים לעמוד בהתחייבויות האלו עדיף לבחור בטיפול אחר.
כמו כן, מטופלים שסובלים ממחלת חניכיים צריכים לקבל אישור מרופא חניכיים (פריודונט) לפני שיחלו בטיפול יישור שיניים. ישנן שיטות נוספות ליישור שיניים כמו באמצעות גשר שקוף וכדי למצוא את הטיפול המתאים ביותר עבורכם מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי.

דווקא עכשיו בתקופת הקורונה מומלץ לבצע את הטיפול ולא לדחות אותו למועד לא ידוע. מרפאות השיניים מקפידות על שמירת הנהלים, על חיטוי והיגיינה במרפאה, כך שאין חשש מהידבקות בנגיף ואין צורך לחכות. אתם מוזמנים לפנות אלינו ותוכלו כבר עכשיו לקבל את החיוך שתמיד חלמתם עליו.

שאלות נפוצות

המחיר של פלטה שקופה לשיניים משתנה לפי שיטת הטיפול. המחיר של גשר שקוף בשיטת אינויזליין נע בין 14 אלף שקלים ל- 30 אלף שקלים, זאת בהתאם למצב הפה שלכם. ניתן לקבל הנחות מקופות החולים על הטיפול. מוזמנים לקרוא בכתבה על השיטה ועל שלבי הטיפול.

יישור שיניים בשיטת אינויזליין מתאים לילדים, לבני נוער ולמבוגרים כאחד הסובלים משיניים עקומות. הגילאים הנפוצים להתחלת טיפולי יישור שיניים הם בין 9-13 שנים. שימו לב שאם אתם סובלים ממחלת חניכיים יש לקבל אישור מרופא חניכיים לפני התחלת הטיפול.

לא. יש לגשת אך ורק לרופא אורטודנט מומחה שעבר הכשרה בשיטת אינויזליין, הוסמך לבצע טיפולים בשיטה זו, ושיש מאחוריו לקוחות מרוצים רבים שעברו את הטיפול.

בהשוואה לגשר רגיל עם סמכים ממתכת המפעיל לחץ רב על כל השיניים, גשר שקוף אינו גורם לכאבים. בשיטת אינויזליין מופעל כוח במידה רצויה רק על שן אחת או על קבוצת שיניים.

יש להרכיב כל קשתית במשך 22 שעות ביממה לתקופה של 7-10 ימים. משך הטיפול הוא בין כמה חודשים לשנה וחצי-שנתיים בהתאם למצב הפה, לליקוי הסגר ולמורכבות הטיפול הנדרשת.

מותר לאכול כמעט הכל, אך יש להימנע מלעיסת מסטיק שעלולה להיצמד לקשתיות, משתיית משקאות חמים שיגרמו לקשתית לעיוותים ומאכילת משקאות מכתימים שיפגמו בצבע השקוף של הקשתיות.

נגישות